Could Your Teen's Fast-Food Diet Affect His/Her ADHD Risks?

By CNCA on Aug 18 2010 | Comments |

Could Your Teen's Fast-Food Diet Affect His/Her ADHD Risks?Science is only beginning to appreciate the effect better nutrition has on human health, as we've seen an increasing number of studies, for example, tying diet to improved emotional wellbeing and lower cholesterol and, even, slowing the growth of prostate cancer.

The latest in this series of studies linking diet to disease heralds from Australia, as eating a Western diet -- chock full of junk foods, processed meat, candy, red meat and high-fat dairy products -- more than doubled the risk that teenagers would be diagnosed with attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) as compared to young patients consuming a healthy diet high in vegetables, fish, whole grains and fresh fruit containing folate, fiber and omega-3 fatty acids.

Two interesting caveats posed by Aussie researchers:

1. Scientists aren't completely sure if the presence of ADHD contributes to kids making less-than-healthy food choices or if a poor diet triggers the disorder.

2. Food coloring and other additives may play a behind-the-scenes role in triggering ADHD.

Looking for guidance on choosing the right foods that can help you and your kids live longer and healthier lives? Get up to speed by reviewing our recent three-part series on nature's healthiest superfoods.

Journal of Attention Disorders July 14, 2010

FoodNavigator.com July 30, 2010

PhysOrg.com July 29, 2010

WAToday.com.au July 30, 2010

Share |

Comments

Eating Disorder Drunkorexia United States on 10/29/2011 10:56 AM 'Drunkorexia' a growing problem, do you know what it is?
Rocco Heitzmann United States on 11/4/2011 10:02 AM Hi, I love your blog. Is there some thing I can do to obtain updates like a subscription or some thing? I am sorry I'm not familiar with RSS?